söndag 1 februari 2009

get your ass down!

fredag: drog mig upp ur sängen klockan 05:30 för att bara dricka ett glas med vitaminvatten och sedan bege mig av mot jobbet. en kvarts promenad vid sex på morgonen är faktiskt inte så jobbigt som det låter, problemet är bara att komma upp. väl på jobbet möttes jag av min stora kärlek axel, 2 år, inget snack om saken; det är true love. det är han som får mig att vilja jobba dessa dödar-tider! dagen innehöll pussjage, fredagsfika, göra pärlplattor, skvallra med jobbarkompisarna & svara i telefon. rätt simpelt. när jag kom hem så bestämde jag mig för att promenera ner till ICA Maxi vilket tar ungefär 40 minuter vardera väg, halvväg på tillbakavägen så orkade jag verkligen inte mer, ville bara gråta men hade inget val så fick kämpa mig hem. kvällen blev en mor-dotter-kväll, väldigt efterlängtad.














såhär kul har jag det klockan 06:00, bara jag & bussen ute.
lördag: min kropp & hjärna gick på lågvarv hela dagen, spenderade mestadels av min vakna tid i soffan eller sovandes. allt för att försöka bli av med förkylningen jag dragit på mig som vägrar släppa. fick ta mig i kragen och hoppa in i duschen vid sex för att ens ha en sportslig chans att hinna göra mig i ordning tills vi skulle börja våran utekväll.

ett glas vin senare var jag redo att ta mig bort till Isabel. fick skjuts in till stan' och sedan så drog vi oss till KG29 för att lyssna på när syrrans pojkvän DJ:ade. vi drog efter en liten stund och ankrade vid bryggeriet, där det hände en del weird saker.
min 35-åriga granne var där och var väldigt vänlig, min stalker var där, hela torslanda hade storsamling, action utanför med sex stycken poliser, isabels "big no-no var där", jag blev skälld på av en kock som sa: get your ass down, vi blev erbjudna dricka av nån som hade "råkat" köpa en corona förmycket, ska jag fortsätta?















söndag: vaknade vid halv elva, tog en promenad som varade i en och en halv timma med mamma för att sedan crascha i soffan. filmval: National Treasure. kvällen kommer förmodligen sluta i att jag halvsover i soffan, vaknar och inser att imorgon är det måndag, får skön söndagsångest och lägger mig i sängen.
CIAO
"Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning - men det har aldrig någon läkare heller"




Inga kommentarer: