tisdag 3 februari 2009

fairytale gone bad?

idag fick jag leka att jag var instängd i dockvrån. anton & oscar tyckte det var väldigt roligt. oscar bestämde först vad jag skulle ha på mig. det blev en spetskjol, svart slöja, en handväska & en bygghjälm...anton var riddare. väl instängd så bygger oscar upp en mur vid ingången så jag inte kan komma ut. anton, min riddare som kom ridande på en vit häst, skulle rädda mig. han klättrade upp på balkongen och in i dockvrån och gjorde pannkakor & saft till mig.
oscar lämnade oss i sticket för att lyssna på pippisaga så jag & anton passade på att riva muren och sticka. end of story.

jag har gjort annat än att leka i dockvrån idag faktiskt, satt i massagestolen i 20 minuter också. hård arbetsdag! nu ska jag se på det nya avsnittet av The City.

CIAO

"pelle plutt, plutt, plutt, tog ett skutt, skutt, skutt, över ån, ån, ån, tappa tån, tån tån, in i kammarn' efter hammarn', spika fast sin lilla tå"

Inga kommentarer: